Stránka 2 z 6
lpg
Napsal: pát lis 12, 2004 21:57
od maros
Mal som na LPG Racer a mam ho aj v Nexii.V Racery to bolo výborné.Za dva roky som nabehal asi 90000km a usetril cca 100 000 Sk!Benzinu bral 8 a LPG 9 litrov a dokonca na LPG bol aj zivsí.V Nexii je to iné.Tá zobere 11 litrov LPG hocikedy a je lenivsia, ale niektory tu pisu aj o opaku a skutocne bratova nexia brala len 9l a isla jak raketa.Nutno dodat, ze ja mam komplet BRC a on mal riadiacu jednotku inej znacky(Racer s tym problem nemal-to bol karburatorovy motor a ten ma jednoduchsi LPG system,bez riadiacej j.)Olovo sa do benzinu davalo proti detonacnemu horeniu(i ked scasti aj mazalo) co vsak s LPG nehrozi a teda ma kultivovanejsi chod.Problem s vysusovanim--->pouzit kvalitny synt.olej.Problem so svieckami--->BRC(50 000km hocikedy!)
Problem s cenou LPG---> vymenit vladu!
Napsal: pon črc 04, 2005 22:02
od Marra
Teda co ja jsem slysel, tak motor na plyn netrpi vic nez na benzin, snad naopak ne??
Kolik stoji aktuálne asi ted prestavba na plyn?? na 8V?? Dikes
Napsal: pon črc 04, 2005 22:12
od Richard
Marra píše:Teda co ja jsem slysel, tak motor na plyn netrpi vic nez na benzin, snad naopak ne??
No při spalování LPG nevznikají saze, tak je čistčí olej, ale stjně by se měl měnit

Napsal: úte črc 05, 2005 20:42
od Marra
No toje jasan ze se olej musi menit ale staci tak 15 - 20 000km.
Ty jo kdyby prestavba stala tak kolem dvaceti litru tak do toho asi jdu..

Napsal: úte črc 05, 2005 21:01
od Akri
No co vim, zase ja, tak olej u plynu menit o neco driv, ale kdyz to tady ctu, tak co prispevek, jinej nazor, tak jsem v rozpacich

Napsal: úte črc 05, 2005 21:04
od Habron
No já si myslím, že se o tom diskutovalo nedávno v tématu věnovanému výměně oleje. Kdosi tam napsal, že vzhledem k tomu, že při hoření LPG vzniká vyšší teplota by se měl měnit častěji.
Ale jak píše Akri, tak co člověk, to jiný názor a to platí i o servismanech.
Napsal: úte črc 05, 2005 23:30
od simone
Ja mám v Nexii už jeden rok namontovaný LPG. Prešiel som s ním cca 25.000 km a nemám problémy. Oproti benzínu mám spotrebu vyššiu asi o 0,5 l ale výkon motora sa nezmenšil subjektívne. Mám dojem, že od nižších otáčok lepšie ťahá ako na benzíne. Nedostatky badať v tom, že som musel vymeniť sviečky aj káble k sviečkam, lebo mi niekedy buchlo späť do vzduchového filtra, ale je to tým, že káble k sviečkam sú uhlíkové a boli popraskané a niekedy nepreniesli iskru. Ale inak nedám dopustiť na LPG. Nikdy by som nevymenil za diesel, alebo za obyč benzín. Nemôžem povedať zlé slovo na LPG.
Napsal: stř črc 06, 2005 12:36
od ppp
Ohladne lpg je mnoho povier a nezmyslov.
Motor na lpg trpi omnoho menej nez na benzin pokial sa to tyka klukovky, piestov a veci s nimi suvisiacich. Viac vsak trpia ventily a sedla ventilov, co bol skutocny problem u skodoviek s liatinovou hlavou, ktore odchadzali velmi rychlo. Moderne motory s netociacimi sa ventilmi a tvrdymi sedlami (co plati uz aj pre favo) tymto netrpia, ale mytus ostal.
Napsal: stř črc 06, 2005 12:41
od ppp
Olej sa pri prevadzke na lpg menej karbonuje (lpg vstupuje do valcov len plynne), ale zato vyssia teplota horenia na lpg skor spotrebuje proti nitrooxidacne prisady v oleji a ten sa potom rychlo znehodnocuje. Takze mytus o tom, ze olej staci neskor menit, sposobuje dalsi mytus o tom, ze lpg nici motory. V skutocnosti motory nicia uzivatelia oneskorenou vymenou oleja. Na lpg by sa dokonca mal olej menit skor (o 1/4 az 1/3) a odporucana je aspon polosyntetika je odolnejsia.
Napsal: stř črc 06, 2005 12:50
od ppp
Ohladne ceny, je to asi tak,ze v lete je financna spotreba takmer na 1/2 oproti na beniznu, ale v zime len na 1/4.
A este sa mi na zariadeniach nepaci, ze musi byt benzostart. Prave vtedy najviac trpia piesty a kruzky, ked nadbytok beniznu omyva valce. Jazdit len na lpg znamena, prist o vstreky a pumpu, takze obcas prejst par km na benizn je vhodne, ale startovat vylucne na benizn najma u lacnejsich systemov je podla mna hlupost.
Napsal: čtv črc 07, 2005 13:24
od Olda
Jen bych doplnil: u nexie ti počet osob nesníží, a pokud ti to servis dobřee seřídí tak nebude ani pokles výkonu (to bylo u karburátoru!).
Důležité je měnit olej tak po 8-10.tis km(kvůli čast. výměnám levnější paramo 10w/40 a zatim dobry) a kvůli výkonu měním v tomto intervalu i vzduch filtr(vždyt stoji 130 kč...)
Já sem s tím za ten rok co to mám nic nedělal kromě palivového čerpadla viz.:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... sc&start=0
Napsal: čtv črc 07, 2005 21:48
od Akri
PavelZ píše:Tak pokud mas s benzinem spotrebu 9, s LPG budes mit tak asi 10. Motor pri provozu na LPG netrpi vic nez na benzin, ale naopak. To co vic trpi pri provozu na LPG je vyfuk (vyssi teplota horeni, takze i vyssi teplota splodin pri provozu na LPG) a olej.
To ze se plyn zdrazuje, kdyz se zdrazuje benzin je pravda, na druhou stranu je taky pravda, ze to uz se deje minimalne 7 let co to sleduju a aspon tady u nas je pomer ceny benzinu a LPG porad zhruba stejny. Hruby odhad toho, co usetris pri provozu na plyn je asi 1 Kc na km (myslim, ze na Slovensku to bude podobne, na Lanosu sem setril neco prez korunu, asi 1.1 nebo 1.2 uz si napamatuju presne, s tim, ze sem zapocital i revize plynu, castejsi vymeny svicek, vyfuk...), takze zalezi na tom, kolik km najezdis.
A misto v kufru taky neni tak strasny. Jak na Lanosu tak i ted v Nubire mam nadrz misto rezervniho kola. Coz teda znamena, ze pak mas rezervu v kufru, ale s tou uz se da hybat, takze kdyz potrebujes prevezt neco velkeho mas cely kufr k dispozici.
Dalsi nevyhodou prestavby na LPG je, ze nemuzes do podzemnich garazi (teda teoreticky bys tam mohl, kdyby mely pozadaovane odvetravani), takze se o neco hur parkuje ve velkych mestech. A u nekterych prestaveb nekterych aut (me se to nestalo) snizuji po prestavbe na LPG pocet osob o 1, takze pak nemuzes vezt 5 lidi, ale jen 4.
mne to misto odebrali pri prihlasovani auta na ceske SPZ, takze nevim, jak to s tim je a je zajimave, ze tobe to zustalo, no kazdopadne mi to je jedno, jezdim nejcasteji sam

Napsal: pon črc 11, 2005 09:53
od PavelZ
Jeste k oleji: vadi vyssi teplota horeni plynu a jak tu uz nekdo psal, tak i rekace plynu s olejem (hlavne mineralnim). Prave kvuli te reakci doporucuji pouzivat plne synteticke oleje, ktere tim netrpi.
LPG
Napsal: pon črc 11, 2005 21:42
od simone
Neviem ako vy, ale ja mám v NEXII LPG už viac ako rok a najazdených cca 30.000 km a môžem povedať, že som nikdy nemal problém. Spotreba sa síce zvýšila o jeden liter, ale pri dlhých jazdách mám spotrebu približne 8 litrov na 100 km. Neviem posúdiť ako mi to ničí motor, ale pred NEXIOU som mal Škodu 130 a v nej som mal LPG 4 roky a tiež bez problémov. K cene: montáž asi 24.000,- Sk vrátilo sa mi to na spotrebe za jeden rok. Cena benzínu je skoro 40,- Sk a plyn 17,- Sk neviem čo špekulujete. Nikdy by som neuvažoval či dať alebo nedať LPG. Moja odpoved jednoznačne ÁNO. Výkon sa trochu zmenšil, ale normálnemu človeku úplne postačuje. Maximálna rýclosť, ktorú som dosiahol s LPG bola 160 km a to na Slovensku úplne stačí.
Re: LPG
Napsal: úte črc 12, 2005 12:04
od Olda
simone píše:Neviem ako vy, ale ja mám v NEXII LPG už viac ako rok a najazdených cca 30.000 km a môžem povedať, že som nikdy nemal problém. Spotreba sa síce zvýšila o jeden liter, ale pri dlhých jazdách mám spotrebu približne 8 litrov na 100 km. Neviem posúdiť ako mi to ničí motor, ale pred NEXIOU som mal Škodu 130 a v nej som mal LPG 4 roky a tiež bez problémov. K cene: montáž asi 24.000,- Sk vrátilo sa mi to na spotrebe za jeden rok. Cena benzínu je skoro 40,- Sk a plyn 17,- Sk neviem čo špekulujete. Nikdy by som neuvažoval či dať alebo nedať LPG. Moja odpoved jednoznačne ÁNO. Výkon sa trochu zmenšil, ale normálnemu človeku úplne postačuje. Maximálna rýclosť, ktorú som dosiahol s LPG bola 160 km a to na Slovensku úplne stačí.
Přesně tak!
Jo, a 170 ve 4 lidech na LPG šla
