Stránka 1 z 2

Reset řídicí jednotky

Napsal: stř led 11, 2006 21:59
od Vlasta
Chtěl bych se zeptat co mám udělat při výměně baterie. Někde jsem četl, že u Forda se musí nechat chvíli motor na volnoběh, pak na větší otáčky atd. Jak je to tady u toho auta? Ta řídicí jednotka se při odpojení baterie vymaže, nebo co se vlastně stane?
Dík za rady Vlasta

Napsal: stř led 11, 2006 22:06
od V.Brousek
pravděpodobně nic.Pro jistotu vyndej klíček ze zapalování a nemělo by se nic stát.Ale má rada je bez záruky.Nevím jakým alarmem či zabezpečení vozu je vybaven tvůj bourák.

Napsal: stř led 11, 2006 22:11
od Vlasta
Je tam Jablotron. O to mi ale nešlo. Spíš co se stane s řídicí jednotkou. Jestli si nemusí nějak načítat základní hodnoty z motoru a ostatních čidel, nebo tak něco.

Napsal: stř led 11, 2006 22:20
od V.Brousek
dle mých zkušeností by se nemělo nic stát.Odpojoval jsem baterie u jiných typů vozů a nikdy jsem problém s následným připojením co se týče řídící jednotky neměl.Tak nevidím důvod proč by to mělo být u tvého vozu jinak.

Napsal: stř led 11, 2006 23:08
od Kessler
Řídící jednotka má svoje vlastní záložní napájení...někde na fóru je to tu zmíněno, ale nevim kde.

EDIT: Tak jsem právě našel téma, kde se naopak říká, že řídící jednotka se po odpojení baterie zresetuje a během první jízdy pak znova nasbírá nové hodnoty...tak teď teda vážně nevim...

Napsal: stř led 11, 2006 23:41
od peter NR
Kessler píše:Řídící jednotka má svoje vlastní záložní napájení...někde na fóru je to tu zmíněno, ale nevim kde.
to ako vlastny zdroj...? to nema...! ;) pri odpojeni bat. na min. 7 minut sa vymazu adaptacne hodnoty... existuje postup akym sa da zresetovat alebo nastavit signal od skrt. klapky ale to sa robi po dokladnom vycisteni klapky...-teda aspon tak som sa docital...

Napsal: čtv led 12, 2006 07:59
od Brainman
pro mekky restart se pouziva kombinace tri klaves Ctrl, Alt a Delete. Problem je v jejich umistenim ve voze a to z duvodu jejich soucasneho stisku, upozornuji reset musi provadet vzdy jen jedna osoba . Ctrl je svetelna houkacka, Alt otevirani zadniho praveho okna a Delete je klakson ( houkacka). Tyto tri spinace je treba drzet minimalne 5 minut v poloze ON a to pri vypnutem zapalovani, z me zkusenosti je nejlepe tento restart provadet v noci pod lampou verejneho osvetleni a v dobe kdy cas na palubnich hodinach prechazi z 12 hod na 1. Uspech zarucuji. Sam takto resetuji jednotku ob den , resp. ob noc, na prazskem sidlisti Jizni mesto.

Napsal: čtv led 12, 2006 08:20
od Tomáš
Brainman píše:pro mekky restart se pouziva kombinace tri klaves Ctrl, Alt a Delete. Problem je v jejich umistenim ve voze a to z duvodu jejich soucasneho stisku, upozornuji reset musi provadet vzdy jen jedna osoba . Ctrl je svetelna houkacka, Alt otevirani zadniho praveho okna a Delete je klakson ( houkacka). Tyto tri spinace je treba drzet minimalne 5 minut v poloze ON a to pri vypnutem zapalovani, z me zkusenosti je nejlepe tento restart provadet v noci pod lampou verejneho osvetleni a v dobe kdy cas na palubnich hodinach prechazi z 12 hod na 1. Uspech zarucuji. Sam takto resetuji jednotku ob den , resp. ob noc, na prazskem sidlisti Jizni mesto.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ........ souhlas , akorát mi tam nesedí jedna věc , ty jsi se přestěhoval ?????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv led 12, 2006 08:44
od PavelZ
Podivej se sem:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=3081
tady se to resi docela podrobne.

Napsal: čtv led 12, 2006 08:59
od Blue Lanos
presne toto som isiel hladat ;)

Napsal: čtv led 12, 2006 09:17
od Vlasta
Takže na tom asi něco bude. Jak vyjde čas tak to zkusím, ale ne podle Brainmana. Ne že bych nechtěl, ale nemůžu. Mám vzadu jen švihadla :lol:

Napsal: čtv led 12, 2006 11:00
od Kessler
peter NR píše:
Kessler píše:Řídící jednotka má svoje vlastní záložní napájení...někde na fóru je to tu zmíněno, ale nevim kde.
to ako vlastny zdroj...? to nema...! ;) pri odpojeni bat. na min. 7 minut sa vymazu adaptacne hodnoty... existuje postup akym sa da zresetovat alebo nastavit signal od skrt. klapky ale to sa robi po dokladnom vycisteni klapky...-teda aspon tak som sa docital...
Tak to asi někdo kecal...já se v řídících jednotkách nevyznám (stejně je to v autě zbytečnost :lol: ), ale pamatuju si docela určitě, že tady na fóru někdo tvrdil, že řídící jednotka má svoje záložní napájení...ale už fakt nevim kdo, kdy, kde a proč...

Napsal: čtv led 12, 2006 11:31
od Brainman
Tomáš píše:
Brainman píše:pro mekky restart se pouziva kombinace tri klaves Ctrl, Alt a Delete. Problem je v jejich umistenim ve voze a to z duvodu jejich soucasneho stisku, upozornuji reset musi provadet vzdy jen jedna osoba . Ctrl je svetelna houkacka, Alt otevirani zadniho praveho okna a Delete je klakson ( houkacka). Tyto tri spinace je treba drzet minimalne 5 minut v poloze ON a to pri vypnutem zapalovani, z me zkusenosti je nejlepe tento restart provadet v noci pod lampou verejneho osvetleni a v dobe kdy cas na palubnich hodinach prechazi z 12 hod na 1. Uspech zarucuji. Sam takto resetuji jednotku ob den , resp. ob noc, na prazskem sidlisti Jizni mesto.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ........ souhlas , akorát mi tam nesedí jedna věc , ty jsi se přestěhoval ?????? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ne tam to jezdim resetovat, u nas je malo lidi v baracich :lol: :lol: :lol:

Napsal: čtv led 12, 2006 11:33
od Brainman
Vlasta píše:Takže na tom asi něco bude. Jak vyjde čas tak to zkusím, ale ne podle Brainmana. Ne že bych nechtěl, ale nemůžu. Mám vzadu jen švihadla :lol:
:lol: :lol: no jo vidis, me nenapadlo ze nektery auta nemaj zadni dvere a stahovaci okenka :lol: :lol:

Napsal: čtv led 12, 2006 12:02
od JRD McLAREN
no ...
mudra literatura doporucuje RESET ECU robit nasledovne...

1. Odpojit bateriu,
2. Kluc do polohy zapnunteho zapalovania...
3. Stlacit brzdovy pedal na aspon 15sec. - aby sa vybil nejaky ten zvysny el. naboj (ci co)...
4. pockat cca 3-5min a opetovne zapojit autobateriu..
5..Potom nasleduje proces ucenia..(ktory je tamto volakde popisany..)

..(totok som cital z nemeckej prirucky BOSCH, no a ta moja nemcina....)