Stránka 1 z 2
Klima - závada nebo vlastnost ???
Napsal: pon čer 19, 2006 19:06
od Krtek
Chci se zeptat jaký máte kdo zkušennosti s (ne)výkonností klimatizace. Hlavně manuální u Lacíka/Nubči3. Začínam mít podezření že stojí za ... a že to neni vada ale vlastnost. Když sednu ve 2 odpoledne po práci do auta, je hezky vyhřátý na 52-58 stupňů. Teploměr mam v palubce pod rádiem. Podle rad v návodě stahnu všechny okna než vyjedu z parkoviště, klima funí naplno, termočudl úplně doleva. Po výjezdu to spadne lehce pod 50 stupňů. Pak když už jedu normálně musim mít zavřený okna. No a za 8 km cesty domu ochladim auto na max 38-40 stupňů, míň ani ťuk ! Rekord mam když jsm jel až k našim cca 40 km a dostal jsem teplotu pod 35 stupňů. Každej (Golf, Peugeot, Citroen i škodofkáři) v okolí mi řiká, že za 8 km musim klimou dostat teplotu v pohodě na 20 stupňů. Zkoušel jsem vnitřní oběh ale furt to samý co se týče teploty. Mně to takhle chladí od začátku tak jsem tomu nevěnoval pozornost, přece jenom 40 je lepší než 60 stupňů ale furt mi to vrtá hlavou.
Re: Klima - závada nebo vlastnost ???
Napsal: pon čer 19, 2006 19:13
od Mirek
Mám teda kalose, ale v podstatě jsem na tom stejně. Ale řekl bych, že teploměr v kastlíku pod rádiem ukazuje blbě - resp. správně, ale je na nevhodném místě. Při delší jízdě se kastlík pod rádiem zahřívá sám od sebe - možná od rádia. Navíc okolo teploměru skoro neproudí vzduch a plasty jsou vyhřáté a ještě hodně dlouho sálají teplem jako topení.
Zrovna dneska jsem jel z práce a uchladil jsem to na cca 40 stupňů (podle teploměru), ale přitom bylo v autě docela příjemně. Což by asi při skutečných 40 stupních nebylo.
klíma
Napsal: pon čer 19, 2006 20:44
od simone
mám podobnú skúsenosť takže asi si budeme musieť zvyknúť!!! V Nexii to bolo omnoho lepšie!!! Aj manželka sa sťažuje že to fúka teplejší vyduch ako v nexii
Napsal: pon čer 19, 2006 21:48
od Richard
Já byl minulý týden na doplnění a výměnu oleje v klimě v servisu Chára za hotelem Hilton. Mají na to takovou mašinku tu zapojí na ventily klimy a naprogramují kolik plynu a oleje tam patří. Pak se asi tak 30-40 minut čeká. Vycucne to plyn a olej navakuuje a napustí předepsaným množstvím plynu a oleje. Mimochodem ma tam být asi 780-800 g a já tam měl cca 250g(po 2 letech). Po naplnění mi to na volnoběh chladilo na výstupu v přístrojové desce cca 14C při přidání plynu cca 2500 ot. 9C. Jel jsem v pátek na chalupu a musel jsem si přitopit - byla mi zima

Cena byla 800,- vč. DPH.
Napsal: pon čer 19, 2006 21:53
od Oněgin
Richard píše:Já byl minulý týden na doplnění a výměnu oleje v klimě v servisu Chára za hotelem Hilton. Mají na to takovou mašinku tu zapojí na ventily klimy a naprogramují kolik plynu a oleje tam patří. Pak se asi tak 30-40 minut čeká. Vycucne to plyn a olej navakuuje a napustí předepsaným množstvím plynu a oleje. Mimochodem ma tam být asi 780-800 g a já tam měl cca 250g(po 2 letech). Po naplnění mi to na volnoběh chladilo na výstupu v přístrojové desce cca 14C při přidání plynu cca 2500 ot. 9C. Jel jsem v pátek na chalupu a musel jsem si přitopit - byla mi zima

Cena byla 800,- vč. DPH.
Je to servis Chevrolet? Zajímalo by mě, jestli to udělají třeba ve škodováckém servisu, který mám blíž.
Napsal: pon čer 19, 2006 22:02
od Richard
Není je to normální pneuservis, který dělá i takový ten rychlosrevis pro všechny auta. Do 15.6. byla na klimy akce, teď to snad stojí asi 1000,- . Je to servis u benzínky tuším OMV hned za hotelem Hilton v Karlíně. tel. 222320222 - pkud mají volno vemou tě hned. já s klimou nikdy nebyl u Daewooservisu. Před 2 lety mi to dělal servis Bosch Na Valdeku. Myslím že u klimatizací je je n několik málo ventilů na plnění a tak není problém klimu doplnit kdekoli .
klima
Napsal: pon čer 19, 2006 22:35
od simone
no tak to asi zajdem do opla nech mi to natlakujú!! mne sa totiž zdá že 9oC na výduchu nemááám

Napsal: pon čer 19, 2006 22:59
od Oněgin
Když jsem byl ve "svém" servisu Opel/Chevrolet ve Zlíně, tak mi řekli, že včetně dezinfekce to bude stát přes 2.000,-, takže jsem si nechal zajít chuť. Mj. máte někdo zkušenosti s dezinfekčním sprejem (tím nemyslím nějaký iodisol

) ? Je použitelný vícekrát nebo se celá náplň spotřebuje při jednom čištění?
Napsal: úte čer 20, 2006 08:32
od Dan
Zkusil bych ji nechat doplnit, loni jsem si půjčil od táty auto s manuální klima a taky skoro vůbec nechladilo. Nakonec zjistili, že po cca 6 letech je náplň na nějakých 5%

Teď chladí tak, že je to na nastydnutí.
Včera mi jeden spolupracovník tvrdil, že on u VW má při těchto teplotách za 2 minuty auto vychlazené.

Nedokážu to dost dobře pochopit, klima mi chladí o 106, ale interiér je tak rozehřátý, že příjemně je tak po 10km jízdy

Napsal: úte čer 20, 2006 09:18
od PavelZ
Mam u me Nubi 2 podobnou zkusenot, z vyduchu jde vzduch hodne chladny, ale i tak trva dost dlouho, nez to auto aspon nejak rozumne vychladi a nikdy to neni idelani. Ale obdobny zkusenosti mam i u Fiatu a u nekterych Skodovek. Zacina se mi zdat, ze nejvetsi rozdil je, jestli mas ke klime i isotermicky skla. A v Laciku (ale nejen v nem) mas s takovymhle pozadavkem smulu

.
Napsal: úte čer 20, 2006 09:37
od Dan
PavelZ píše:Mam u me Nubi 2 podobnou zkusenot, z vyduchu jde vzduch hodne chladny, ale i tak trva dost dlouho, nez to auto aspon nejak rozumne vychladi a nikdy to neni idelani. Ale obdobny zkusenosti mam i u Fiatu a u nekterych Skodovek. Zacina se mi zdat, ze nejvetsi rozdil je, jestli mas ke klime i isotermicky skla. A v Laciku (ale nejen v nem) mas s takovymhle pozadavkem smulu

.
Prý docela dost pomůže tmavá folie na oknech, ale do toho se mi nechce jít, mám děs z představy, že by rozdělávali všechny dveře a pak to začalo někde klepat..

Napsal: úte čer 20, 2006 09:42
od Jura
No, já nevím. Taky se mi to někdy zdá nekonečně dlouho, než se v autě udělá příjemněji, určitě to chce alespoň 10-15 minut. Je to vidět, jak i aut. klima postupně ubírá na otáčkách ventilátoru a když nachladí např. na nastavených 24-25 stupňů, vypne i vnitřní okruh. Musí se holt počítat s tím, že je auto od slunce hooodně rozpálené. Já uvnitř teploměr nemám, ale např. na horní části palubky neudržím ruku, když do toho celý den pere slunce. Má to určitě kolem 70 stupňů. A ochladit celý rozpálený interiér, to dá sakra práci. I celé vedení vzduchu od výparníku klimy je rozpálené, takže první minuty se vzduch dost oteplí už tam. Moje aut. klima při venkovních 20 st, klima naplno, větrák na cca 1/2 výkonu jen do prostředních výdechů foukala vzduch 5,5 stupně. V nynějších vedrech jsem to něměřil, vyzkouším to. klimu v jiných autech nemůžu posoudit. Já jezdím 30km z práce, takže se už od třetiny cesty docela v autě ochladím, jsem spokojený. Na 8 km věřím, že to nestačí nachladit, to snad nemá ani smysl zapínat. Na poslední cca 3 km klimu vypínám, aby se vysušil výparník kvůli růst bakterií a opravdu zatím klima vůbec nesmrdí (auto mám rok a půl). Jo a determální skla, to byb bylo žůžo! Ale to si potom zase nemá smysl pořídit navigaci (přenosnou či v PDA nebo smartphonu) , skla jsou pokovená a satelitní signál k vnitřní anténě nepustí.
Napsal: úte čer 20, 2006 10:55
od PavelZ
Dan píše:
Prý docela dost pomůže tmavá folie na oknech, ale do toho se mi nechce jít, mám děs z představy, že by rozdělávali všechny dveře a pak to začalo někde klepat..

Tmavou folii ale nemuzes dat vsude. Predni bocni skla uz ma Chevrolet (i Daewoo) zatmaveny na zakonem povoleny maximum. Ale tam by se aspon dala dat nejaka folie, ktera omezuje jen pruchod infracervenyho zareni a viditelny svetlo neovlivnuje. Ale na predni sklo nemuzes dat zadnou folii a rekl bych, ze prave predni sklo je pro ridice nejdulezitejsi.
klima
Napsal: úte čer 20, 2006 22:26
od simone
tak dne som bol v servise a premerali mi náplň a žial jr na 40percent!!! takže treba doplniť!!! a zajtra sa vidí či to pomohlo. Ale Nexia mala 11 rokov a v pohode a nubira má 6 a už je treba meniť náplň na klímu???

Napsal: sob črc 22, 2006 10:58
od Dan
Včera jsem koupil clonu na přední okno,takovou tu lesklou hliníkovou, neuvěřitelně mě štval rozpálený interiér po chvilce stání. Výsledek předčí očekávání, za 20 Kč v Baumarktu klesla teplota vevnitř o cca 15-20 stupňů.
Vřele doporučuju
