Kessler píše:Ano, to byl Magnetizér, tuším za 4000 Kč. Permanentní magnet...už si nepamatuju, jestli to mělo ty uhlovodíky v benzínu rozbíjet nebo seřadit do dvojstupu, aby se to líp spálilo...
Mělo to řadit molekuly jedním směrem, tuším špičkou k severu , aby protékaly potrubím uspořádaně a nedrhly o stěny... Ještě za bolševiků tenhle zázrak testovali ve Světě motorů a samozřejmě výsledek žádný.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Vojta píše:Někdo už má ten ventilátor namontovaný v Matýskovi - vypadá to jak ventilátor z topení z Žigulíka (taky ho někde doma mám). www.matiz.lol.pl/foto/photos/photo_535.html
...a
Matiiizek trhaa asfalt..
.Peter ..spotrebu neznizish.....(pri zachovani vykonu).. nicim inym nez "Chipovanim"
( samozrejme ak je motor fit, pokial ma niekdo zadrbanu klapku, spinavy filter, 10rocne sviecky, a vyfuk plny sadzi a pod. )
..Teda "de-Chipovanim" -taq by sa to dalo nazvat,
..to znamena ze na "chipovacke" ti skratia cas vstreku..
..(pri zvysovani vykonu sa tento cas predlzuje, ale to asi vedia vseci co chipuju autaa..)..
Ondrasi,
ty máš problém nielen s počtami ale aj s čítaním...Je tam totiž aj Civic, u ktorého to bol nárast výkonu vyše 8%, ale aj iné podobné výsledky. Tak som si dovolil urobiť odborný technický odhad nárastu 5 koní, čo ti ušlo. Ale o kone nejde, skôr o spotrebu - i keď to pochopiteľne súvisí.
Kessler,
to chce trochu matematiky...Nový papierák som mohol mať za cca 200 - 400 Sk, a meniť ho každých 20 tis. km.
Športový filter ma stál 650 Sk, takže aj keby nešetril vôbec nič, aspoň ho nemusím meniť, iba prepierať a olejovať. Pochopiteľne si ho dám aj budúce na auto - veď vydrží státisíce km. Ak ročne urobím 15 tis. km a spotreba trochu klesne, tak sa to vráti veľmi skoro.
Naposledy upravil(a) Peter S dne ned kvě 28, 2006 18:15, celkem upraveno 1 x.
Mc Laren, skús si nájsť zopár typov na zníženie spotreby zo serióznych webov, teraz je toho spústa.
Na prvom mieste býva častá výmena vzduchového filtra - lebo zanesený filter podľa meraní zvyšuje spotrebu až o 10%!!!
Preto som šiel do športového filtra, pretože ten má priepustnosť vzduchu lepšiu o polovicu ako nový papierák. Teda logicky - a aj podľa meraní, pri rovnakom spôsobe jazdy športový filter spotrebu zníži - ale veď uvidíme o koľko...
No ja neviem či filter za 650.- je to pravé. Podla mna sa aspon na tom neoplatí setrit. No možno sa mýlim. Ja som mal KD a poviem Ti pri pravidelnom prepieraní a olejovaní nevydržal statisíce km.
Mino, to nemusíš prať tak často ako ponožkyv vpráčke na 90 stupňoch... Ak je čistý - a to predsa vidíš na povrchu - tak sa uvádza aj 50 tis. km. Prípadne len očistiť hrubé nečistoty a streknúť olejom.
A nechce sa mi platiť 4 x viac za tzv. "značku" . V USA dostať športové bavlnené filtre už od 2 USD - vyzerajú presne ako KN, ale asi sú z Číny, tam robia dobrú bavlnu...
Naposledy upravil(a) Peter S dne ned kvě 28, 2006 18:20, celkem upraveno 1 x.
Peter S píše:Nový papierák som mohol mať za cca 200 - 400 Sk, a meniť ho každých 20 tis. km.
Športový filter ma stál 650 Sk
No tak to si potom ale dovolím pochybovat o kvalitě takového filtru. Papírový na Nexii stojí 110 Kč a vložka Green (jenom vložka) přijde na 1500 Kč...abys pak nezjistil, že ten levný filtr za tak moc nefiltruje...
'89 Daewoo Racer 1.5 -> '98 Škoda Felicia 1.3 -> '77 Mercedes-Benz W123 240D - Das Auto
Peter S píše:...Tak som si dovolil urobiť odborný technický odhad nárastu 5 koní, čo ti ušlo...
Néé, prosím, už toho nech! V tomtou threadu už je přespříliš legrace. Mě ta bránice bude bolet snad do zítřka. Aůůů. Já věděl, že si z nás jen střílíš, ale takový težky kalibr tak brzo, to jsi mi teda dal!
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Kessler, ty zase nečítaš...Univerzály sú omnoho lacnejšie a oveľa účinnejšie ako vložky. Pretože vložky sú obmedzené veľkosťou, musia sa vtrepať do bedne.
Cena 650 korún je stredná trieda, ale hlavne je veľký - to zvyšuje účinnosť i periódu čistenia. Inde už dostať bavlnené filtre aj za 60 korún, tu už môžu byť pochbnosti o kvalite.